זוכי פרס וולף

// order posts by year $posts_by_year;

קרוליין דין

זוכת פרס וולף לחקלאות 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

אלן מקדונלד

זוכה פרס וולף לפיזיקה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

סר סיימון דונלדסון

זוכה פרס וולף למתמטיקה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

ג'ניפר דאודנה

זוכת פרס וולף לרפואה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

פבלו ג'רילו-הררו

זוכה פרס וולף ךפיזיקה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

עמנואל שרפנטייה

זוכת פרס וולף לרפואה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

רפי ביסטריצר

זוכה פרס וולף לפיזיקה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

סינדי שרמן

זוכת פרס וולף לאומנות 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

זוכים בפרסים ומלגות

// order posts by year $posts_by_year;

שרגא שוורץ

זוכה פרס קריל 2020

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

כפיר בלום

זוכה פרס קריל 2020

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

תומר מיכאלי

זוכה פרס קריל 2020

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

יובל פילמוס

זוכה פרס קריל 2020

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

מירב זהבי

זוכת פרס קריל 2020

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

עידן הוד

זוכה פרס קריל 2020

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

אדם תימן

זוכה פרס קריל 2020

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

יסמין מרוז

זוכת פרס קריל 2020

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

יקיר חדד

זוכה פרס קריל 2020

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

יונית הוכברג

זוכת פרס קריל 2020

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

נטע רגב-רוצקי

זוכת פרס קריל 2019

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

עופר פירסטנברג

זוכה פרס קריל 2019

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

אמנון בר-שיר

זוכה פרס קריל 2019

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

שחר קוטינסקי

זוכה פרס קריל 2019

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

ירון פוקס

זוכה פרס קריל 2019

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

ברוך ברזל

זוכה פרס קריל 2019

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

מלאכי נוקד

זוכה פרס קריל 2019

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

צ'ארלס דיזנדרוק

זוכה פרס קריל 2018

מלאכי נוקד (Malachi Noked)

אוניברסיטת  בר-אילן

"הרגעים המרגשים ביותר אצלי קשורים בסטודנטים שלי, אני מתרגש מאוד להיות נוכח בהרצאות שלהם בכנסים בין לאומיים ולראות איך העבודה והתוצאות מוצגות על ידם בצורה קוהרנטית וטובה. אני מאמין גדול בחינוך של הדור הבא, ומקדיש לכך הרבה מזמני.“

זכה בפרס קריל על מחקרו בנושא הגנה על פני שטח של חומרים פעילים לאגירת אנרגיה, באמצעות שיקוע שכבות הגנה אטומיות ומולקולריות.

עיקר המחקר שלי כיום עוסק בחומרים לאגירת אנרגיה. שיטת האגירה בה אני מתמקד הינה אגירה אלקטרו-כימית, כלומר סוללות.

חומרים פעילים אלקטרוכימית נוטים לעבור תהליכי שחיקה והרס של החומר כתוצאה מתגובות פני שטח לא רצויות. חוסר היציבות הזו הינה אבן נגף מרכזית בשימוש בחומרים עתירי אנרגיה לבטריות עתידיות, לחיישנים רגישים, ולתהליכים רבים המבוססים על אלקטרוכימיה על פני שטח (כגון פיצול מים, תהליכי טיהור והפרדה וסוללות לרכב חשמלי). הבנת מנגנוני הכשל של החומרים, והיכולת לעכב או למנוע אותם הם לב המחקר במעבדה שלנו. אנו משתמשים בשיטות מתקדמות של שיקועי אטומים ומולקולות להגנה על פני השטח לשימושים מגוונים כגון בטריות לרכב חשמלי ובטריות להתקנים תוך גופיים.

הציפויים שאנו מסנתזים משוקעים על גבי החומר הפעיל אטום אחרי אטום, ומאפשרים להאריך את אורך החיים של בטריות- במקרה של רכב חשמלי להאריך את אורך הנסיעה, ובמקרה של בטריות רפואיות, לצמצם משמעותית את מספר הניתוחים הנדרשים להחלפת מכשיר מושתל עקב כשל של הבטרייה.

גלריה