זוכי פרס וולף

// order posts by year $posts_by_year;

קרוליין דין

זוכת פרס וולף לחקלאות 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

אלן מקדונלד

זוכה פרס וולף לפיזיקה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

סר סיימון דונלדסון

זוכה פרס וולף למתמטיקה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

ג'ניפר דאודנה

זוכת פרס וולף לרפואה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

פבלו ג'רילו-הררו

זוכה פרס וולף ךפיזיקה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

עמנואל שרפנטייה

זוכת פרס וולף לרפואה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

רפי ביסטריצר

זוכה פרס וולף לפיזיקה 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

סינדי שרמן

זוכת פרס וולף לאומנות 2020

פרס וולף לאמנות מוענק לאמנית :

 

סינדי שרמן (Cindy Sherman)

ארה"ב

 

"על שהגדירה מחדש את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות מצלמה."

 

סינדי שרמן (ילידת 1954) הינה מהאמניות החשובות והמשפיעות ביותר באמנות עכשווית בעשורים האחרונים. בחירתה על ידי צוות השיפוט, שהורכב מאוצרות בכירות ממוזיאונים מובילים בעולם הוכרעה פה אחד. עבודתה של שרמן הוצגה לאורך השנים, בעשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים החשובים בעולם. עבודותיה נמצאות באוספים מוזיאליים ופרטיים מרכזיים והיא זכתה באין ספור פרסים ותארים לציון הישגיה הבולטים כיוצרת ייחודית, מקורית ומשמעותית. פעולתה הפרפורמטיבית של שרמן, מונצחת במצלמתה, כך שהיא לובשת ופושטת צורה תוך שיקופם הביקורתי של ערכי התרבות העכשווית המשתנה. בעבודתה שמה שרמן דגש מיוחד על ביטויו של שיח הסטראוטיפים המגדרי, הגילני, בחינת תולדות האמנות והתרבות הפופולארית, בחינת תרבות הצריכה והתדיינות עם הממד האתי בעידן המניפולציה הדיגיטאלית.

 

לאורך חמישים שנות יצירה מגדירה סינדי שרמן מחדש במקוריות פורצת דרך את תפיסת האמנות הנוצרת באמצעות המצלמה. מעבודותיה הראשונות כסטודנטית באמצע שנות השבעים, עד לניסיונות הדיגיטליים שהיא עורכת כיום, היא חוקרת בהתמדה את בניית הזהות, אופני הייצוג הנשי ואת יחסיה עם תקשורת ההמונים, התרבות הפופולרית והקודים הוויזואליים המופעלים עליה. סדרת Untitled Film Stills הנודעת של האמנית, שאותה יצרה בין השנים 1977 ו-1980, חוללה שינוי עמוק באמנות הדיוקן. הסדרה, שאותה יצרה בהיותה בת 23 בלבד, כוללת 70 צילומי שחור-לבן של שרמן בתחפושות נשיות שונות: "הבחורה התמימה שמגיעה לעיר הגדולה", "הרעייה הפגיעה", ו"הספרנית הפתיינית". מאחר והסדרה הושפעה מדימויים סטראוטיפיים הלקוחים מסרטים דלי תקציב ונטולי יומרות אמנותיות משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ומאמצעי התקשורת שצרכה האמנית, הדמויות שבה ניתנות לזיהוי מידי, אך יחד עם זאת הן חסרות ייחוד כמעשה מרקחה מושלם. Untitled Film Stills הינה סדרת תצלומים איקונית הרומזת על מנעד הזהויות המוגבל של נשים כפי שאלו מוגדרים על ידי אמצעי התקשורת.

 

עבודותיה של שרמן הן מאבני הפינה של הצילום במאה ה-20. ליבת יצירתה של שרמן היא ביכולתה יוצאת הדופן, להחזיק ראי מול פני החברה והתרבות הסובבת אותה, תוך ניתוח רכיביה, אותם היא מבודדת ומרכיבה מחדש בווירטואוזיות מופלאה, המעוררת השתאות וחלחלה בו בזמן.

 

בעבודותיה מאז Untitled Film Stills, שרמן ביימה את עצמה כאשת חברה מתבגרת, כנערת שער, כדמויות מפתח מתולדות האמנות וכליצנית גרוטסקית. בכך רמזה על הציות והכניעה להצגה עדכנית ומתמדת של ה"אני" במשחק התפקידים החברתי. שרמן עסקה בייצוגים של מיניות, פיתוי, החפצה ואלימות מינית. יצירתה האחרונה מאתגרת בקיצוניות את מושג האותנטיות האישית. שרמן לוקחת את המניפולציה הצילומית של הדיוקן אל העולם הדיגיטלי-וירטואלי, עולם של רשתות חברתיות, של צרכנות הרפואה-האסתטית ושל העיוות המובנה כתולדת שימוש בתוכנות ובאפליקציות לטיפול בתצלומים. ביצירתה המאוחרת מתגלה שרמן במלא גדולתה והיא ממשיכה לחדש, ולאתגר את קהל צופיה. אף אמן לא השיג את יכולת שינוי הצורה והעומקים בשאלות יסוד של ייצוגי הזהות העכשווית כפי שמציעה זו שרמן, אשר פעם אחר פעם מרחיבה את הפוטנציאל של התמונה המצולמת ושל תפקיד האמנות לשמש מראה וכלי ביקורתי משוכלל ומאתגר של תקופתו.

זוכים בפרסים ומלגות

// order posts by year $posts_by_year;

נטע רגב-רוצקי

זוכת פרס קריל 2019
מכון ויצמן

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

עופר פירסטנברג

זוכה פרס קריל 2019
מכון ויצמן

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

אמנון בר-שיר

זוכה פרס קריל 2019
מכון ויצמן

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

שחר קוטינסקי

זוכה פרס קריל 2019
טכניון

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

ירון פוקס

זוכה פרס קריל 2019
טכניון

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

ברוך ברזל

זוכה פרס קריל 2019
אוני' בר אילן

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

מלאכי נוקד

זוכה פרס קריל 2019
אוני' בר אילן

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

נגה רון-צבי

זוכת פרס קריל 2019
אוני' חיפה

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

דפנה שחף

זוכת קריל פרס 2019
האוני' העברית שבירושלים

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

אורי כץ

זוכה פרס קריל 2019
האוני' העברית שבירושלים

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

צ'ארלס דיזנדרוק

זוכה פרס קריל 2018

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

יצחק תמו

זוכה פרס קריל 2018

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

עמית סבר

זוכה פרס קריל 2018

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

יעקב בביצ'נקו

זוכה פרס קריל 2018

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

איילת ארז

זוכת פרס קריל 2018

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

עדי סולומון

זוכה פרס קריל 2018

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

אלעד גרוס

זוכה פרס וולף 2018

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

עמנואל לוי

זוכה פרס קריל 2018

עמנואל לוין (Emmanuel Levy)

מכון ויצמן

 

אינטראקציות בין חלבונים ברמה אטומית ותאית

 

מטרתו של ד"ר לוי היא לגלות מאפיינים תפקודיים והתפתחותיים של חלבונים שהינם השחקנים העיקריים בתפקוד התא. חלבונים בתא הם ממש כמו אנשים בחברה: הם מתנועעים ומתקשרים
אחד עם השני ולעיתים יוצרים "תצמידי חלבון" . במשך לימודים הדוקטורט שלו ד"ר לוי חקר את המבנה של תצמידי החלבון וגילה מסלול התפתחות משותף. במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט הוא חקר תמונה רחבה יותר של כל האינטראקציות של החלבונים בתוך התא. הוא הציע קונספט חדש לפיו קיימים הרבה קשרים מקריים בין החלבונים והראה שהחלבונים למעשה נמצאים תחת מתח אבולוציוני כדי להימנע
מאינטראקציות לא מועילות שכאלה. בימים אלה קבוצתו של ד"ר לוי חוקרת אינטראקציות של
חלבונים בסקאלה של מהאטום ועד התא, מתוך הבנה שהמוטציה הקטנה ביותר יכולה לגרום לרה-אורגניזציה דרמתית של חלבונים בתוך התא, וכן כיצד חלבונים יכולים להיות
מתוכנתים להתכנס לכדי חומרים ביולוגיים.

גלריה