יהודית סספורטס

זוכת פרס קיפר 1996

מלגת אינגבורג בכמן לשנת 1997, מיסודו של האמן אנסלם קיפר, הוענקה לאמנית יהודית סספורטס, מהבולטות בדור האמנים הצעירים בישראל. סספורטס מתמחה ביצירת מערכים תלת-ממדיים ומיצבים מורכבים בטכניקות מעורבות הכוללות רישום, פיסול, וידאו וסאונד. עבודותיה שמות דגש על יחסי הגומלין בין האובייקטים לבין החלל שבו הם מוצגים, ומציעות חוויות אמנותיות רב-חושיות.

יהודית סספורטס, שנולדה בשנת 1969, החלה את דרכה האמנותית בלימודי ציור אצל הציירת לינה גולן באשדוד. בשנת 1988 החלה בלימודים במרכז לאמנות חזותית באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. לאחר שנה, בגיל 19 התקבלה ללימודים במחלקה לאמנות באקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל, שם סיימה את לימודי התואר הראשון בהצטיינות בשנת 1993. במהלך לימודיה התפתחה לכיוון הפיסול, מה שהוביל לקבלתה למחלקה לפיסול באקדמיה לאמנות ולמדעים "קופר יוניון" בניו יורק.

סספורטס המשיכה את לימודיה לתואר שני באמנות ופילוסופיה בבצלאל ובאוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1993, בגיל 24 בלבד, החלה ללמד בבצלאל, תוך שהיא ממשיכה לפתח את שפתה האמנותית הייחודית.

עבודותיה של סספורטס מתאפיינות במיצבים תלויי מקום המשלבים פיסול, רישום, וידאו וסאונד. יצירותיה מתארות דיאלוג בין הרבדים הבלתי-מודעים והבלתי-נראים לבין העולם הנראה והמדובר. יצירות כמו עריסה (1991) ו-משקל פח (1996)  כוללות מבנים תלת-ממדיים המבוססים על דימויים של חפצים יומיומיים, תוך שהיא מזמינה את הצופה לחוויה חושית טוטאלית ואינטנסיבית.
עולמה היצירתי של סספורטס הושפע עמוקות מחוויות ילדותה בבית הוריה. אביה, שהיה נגר, ואמה, שהייתה תופרת, הטמיעו בה תפיסות של עבודה מוקפדת ומדויקת. ביתה של המשפחה היה חלל יצירתי שבו כל רהיט תוכנן ונבנה בידי אביה בהתאם לצרכים המשתנים של בני הבית, בעוד הבגדים עוצבו ונתפרו בידי אמה. סספורטס תיארה את נגריית אביה כ"בית שני", שבו למדה על יחסי הגומלין בין חומר, משקל, גרביטציה ואנרגיה חומרית.

מושגי הדיוק והחוקיות חלחלו גם מעבודתה של האם, שהתמקדה בגזרות מדויקות שהיו חלק בלתי נפרד מעיצוב חלל הבית. סספורטס מדגישה את ההשפעה של רעיון "הגזרה הפנימית" — חוקיות וסדר סמויים המנחים כל דבר — על יצירתה ועל תפיסת עולמה האמנותית.

עבודתה של סספורטס, ששואבת השראה מחוויות חיים אישיות ומהקשרים פסיכולוגיים ותודעתיים, יוצרת דיאלוג אינטימי בין האדם לבין החפצים שמקיפים אותו, תוך שהיא מביאה לידי ביטוי את השפעת המרחב והחומר על התודעה האנושית.

זוכי פרס קיפר

// order posts by year $posts_by_year;

שי-לי הורודי

זוכת פרס קיפר 2024

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

כרם נאטור

זוכה פרס קיפר 2020

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

יעל פרנק

זוכת פרס קיפר 2017

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

נעמה ערד

זוכת פרס קיפר 2015

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

תמר הרפז

זוכת פרס קיפר 2013

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

גלעד רטמן

זוכה פרס קיפר 2011

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

רותי סלע

זוכת פרס קיפר 2009

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

ברק רביץ

זוכה פרס קיפר 2007

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

טליה קינן

זוכת פרס קיפר 2005

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

יעל ברתנא

זוכת פרס קיפר 2003

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

אורי ניר

זוכה פרס קיפר 2002

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

רונה יפמן

זוכת פרס קיפר 2001

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

זויה צ'רקסקי

זוכת פרס קיפר 2000

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

רותי נמט

זוכת פרס קיפר 2000

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

יגאל ניזרי

זוכה פרס קיפר 1999

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

מיכל הלפמן

זוכת פרס קיפר 1998

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

דורון רבינא

זוכה פרס קיפר 1997

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

יהודית סספורטס

זוכת פרס קיפר 1996

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

סיגלית לנדאו

זוכת פרס קיפר 1995

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

גיל שחר

זוכה פרס קיפר 1994

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

גיא בן נר

זוכה פרס קיפר 1993

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

מקס פרידמן

זוכה פרס קיפר 1992

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

דניאל זק

זוכה פרס קיפר 1991

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.

כרם נאטור

זוכה פרס קיפר 2020

נעמה ערד, ילידת 1985, בוגרת תואר ראשון באמנות בבצלאל (2010) ותואר שני בפיסול מבית הספר לאמנות של שיקגו (2014). בין תערוכותיה: "אפריקה-ישראל" בגלריית זומר לאמנות בת זמננו ו"אל-על" בגלריית המדרשה בת"א. עבודותיה הוצגו בתערוכות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזיאון פתח תקווה, בית האמנים בירושלים, בפסאז' בתל אביב, בשיקגו, דטרויט ולונדון.

ערד מרשימה בעבודה המשלבת עשייה חומרית מקורית עם רוחב חשיבה אינטלקטואלי. עבודותיה עשויות ממצאי חומרים נגיש וזול שממשיך באופן מחוכם ומחויך את מורשת דלות החומר הישראלית ואת מסורת המינימליזם הבינלאומי. מושאי המחקר שלה הם אדריכלות ופיסול, מערכות שלטון גבריות, ואמנות מודרניסטית קנונית. עבודותיה מציעות ביטויים חדשים של מודרניות בקונטקסט הישראלי, וקוראות תגר על הממוסד והסמכותי. התחביר הייחודי של יצירתה, חומרית ורעיונית, מקנה לעבודותיה חותם רענן וייחודי, המשלב באופן מושכל אמירות לוקליות ואוניברסליות כאחד.