כרם נאטור

זוכה פרס קיפר 2020

מלגת אינגבורג בכמן, מיסודו של אנסלם קיפר לשנת 2020, מוענקת לאמן כרם נאטור (נולד 1992), יוצר רב-מדיומלי ברישום, הדפס דיגיטלי, וידאו ומיצג, אשר יצירותיו הפרפורמטיביות עוסקות בייצור מערכי ידע הנובעים מן המתח שבין מצבים מנטליים, הבניית שפות-ייצוג ופעולות גופניות. יצירותיו של נאטור חושפות השקפות ותמונות עולם שגורות כהבניות חלשות התלויות בסובייקט המכונן אותן, וביחסי האמן וקהילותיו. כך, ידיעותינו את המציאות והשתתפותנו בהבניית מערכי הידע נענים לשתי פרדיגמות שונות הניתנות אצל נאטור באורח לא-קונסיסטנטי, הראשונה, אובייקטיבית, בה אנו נענים לייצוגים הסמיוטיים והמדעיים, השנייה, סובייקטיבית, בה הפעולות והחוויות שלנו יוצרות מציאויות באורח בלתי אמצעי. נאטור חושף את הטבע המזויף של התפיסה העצמית המניחה מראש התאמה שלמה בין הוראות השפה וביצועי השפה הממשיים בעולם, בין המודע ותפיסתנו את המודע, בין היותנו רציונליים ונטייתנו לדעות קדומות, טעויות, והומור, ובין התשתית האתית, האסתטית והפוליטית הרכה והמשתנה תדיר המשמשת כר לכינונן של זהויות מורכבות.

מהלכים אלה מורים על ההבדלה האונטולוגית בין שני מודוסים של קיום, הראשון, תלוי חוויות סובייקטיביות כמו צחוק, כאב, ומבוכה, כפי שנראה ביצירותיו Nothing Personal (2017) ו-Heat in My Head (2018), והשני, תלוי זיהוי דברים בעולם כמו שמש, אדמה וירח ביצירה חזרו אחריי (2018). יצירה אחרונה זו מאירה את האופי החמקמק וחסר תוקף האמת של השפה המדוברת והכתובה והוראתה המשתנה בקונטקסט התרבותי הנע בין ערבית, עברית ואנגלית. נטור מכתיב משפטים סמיוטיים והצהרות הנענות לחוק (או כפי שכינה אותם לודוויג ויטגנשטיין Rule Following Statements) ופעולות גופניות כמו גם פעולות דיבר פרפורמטיביות (Speech Act Performances). הסוגה הראשונה נחשפת במערומי החוק האפריורי הממשמע את מתן המשמעות, והסוגה השנייה, חסרת ידיעה אפריורית ולכן תנועתה והוראותיה הן המבנות את סדר המשמעות הסינגולרי של כל ביצוע בנפרד. מביצועים אלו גוזר נאטור קרטוגרפיות של ידע פנטסטי הבודה קוסמולוגיות מומצאות על ידי האמן הבורא עולם כפי שהוא מוצג בהדפסים הדיגיטליים מ-2018 Genesis (בראשית, היוצרות, התהוות), שמש, סטורן, ונוס ו-מים משנת 2020.

קרן וולף מעניקה את פרס האמנות לשנת 2020 לאמן כרם נאטור, על הרחבתו את הפרקטיקה הפרפורמטיבית למן כינונו של הסובייקט הנענה לאפקטיביות של סדרי ידע מאורגנים מראש ועד לכינונם של מרחבי חלל וזמן אישיים ובידיוניים. יצירותיו של נאטור חושפות אותנו לשאלה כיצד ניתן לנוע בין טיעונים אפיסטמיים אובייקטיביים אודות שדות ידע מסויימים ובין כינונם האנושי והסובייקטיבי. שאלה זו מעניקה לאמנות את תפקידה האתי בחשיפת מנגנוני הידע ואת אחריות הצופים בכינונם תמונות עולם.

Karam Natour

Winner of Kiefer Scholarship in – 2020

The 2020 Ingeborg Bachmann Scholarship, established by Anselm Kiefer, is awarded to the artist Karam Natour for expanding performative practice from the establishment of a subject responding to the effectiveness of pre-organized orders of knowledge to the creation of personal and fictional spatial and temporal dimensions. Natour’s works raise the question of how one can navigate between objective epistemic arguments about specific fields of knowledge and their human and subjective constitution. This question positions art in its ethical role: exposing mechanisms of knowledge and assigning responsibility to viewers in shaping their own worldviews.

Karam Natour (born 1992) is a multidisciplinary creator working in drawing, digital printing, video, and performance. His performative works explore the production of knowledge systems emerging from the tension between mental states, the construction of representational languages, and physical actions. Natour’s works expose prevailing worldviews and images as fragile constructions, reliant on the subject that forms them and on the relationship between the artist and his communities. Thus, our understanding of reality and our participation in the construction of knowledge systems align with two distinct paradigms that Natour presents in an intentionally inconsistent manner. The first is objective, rooted in semiotic and scientific representations; the second is subjective, where our actions and experiences create realities in an unmediated fashion.

Natour uncovers the illusory Natoure of self-perception, which assumes complete alignment between linguistic instructions and their real-world applications, between consciousness and our understanding of it, between rationality and our tendencies toward prejudice, error, and humor, and between the fluid, ever-changing ethical, aesthetic, and political foundations that underpin complex identities.

These explorations highlight the ontological distinction between two modes of existence. The first depends on subjective experiences such as laughter, pain, and embarrassment, as seen in his works Nothing Personal (2017) and Heat in My Head (2018). The second relies on the identification of objects in the world, such as the sun, earth, and moon, as in his work Come Back After Me (2018). This latter work examines the elusive and unstable Natoure of spoken and written language, whose meanings shift within the cultural contexts of Arabic, Hebrew, and English. Natour composes semiotic sentences and “rule-following statements” (as Ludwig Wittgenstein termed them) alongside physical actions and performative speech acts. The first category engages with the depths of a priori laws that govern meaning-making, while the second, lacking prior knowledge, constructs the order of meaning through the singularity of each performance.

From these performances, Natour derives cartographies of imaginative knowledge, inventing cosmologies that reflect a world created by the artist. This is exemplified in his digital prints, including Genesis, Sun, Saturn, Venus (2018), and Water (2020).

Shai-Lee Horodi

Winner of Kiefer Scholarship in – 2024

The Kiefer Prize for 2024 is awarded to the artist Shai-Lee Horodi in recognition of her interactive work, which encourages audiences toward self-reflection and activates them to create new representations.

Shai-Lee Horodi, born in 1993, completed her undergraduate studies at the School of Art in Musrara (2013), the Faculty of Arts–HaMidrasha at Beit Berl College (2015), and her master’s studies at Northwestern University in Illinois (2019). Horodi is an interdisciplinary artist whose performative works explore the methods and boundaries of knowledge construction in relation to technology, the human body, and its senses. Through internal introspection, she examines the limits of her body and its abilities, and through external interaction, she involves the audience in the act of creation.

The gap between sensory experience and the cogito, between the physical sense organs and their interpretation, and between the audience’s actions and carefully planned technological scenarios—these elements form, for Horodi, an aesthetic space of seduction. Within this space, she and the audience actively create visual content as well as specific, temporal narratives. Many of her works rely fundamentally on the participation of spectators, who produce captivating displays through their active and effective engagement with creations based on digital interfaces, sound systems, cameras, vision devices, video games, and puzzles.

For Horodi, the artwork functions as the infrastructure for dynamic interactions between herself and the viewers. These infrastructures feature focused and critical themes that question the sensory and cognitive boundaries of perception on one hand, and the mechanisms of meaning-making on the other. Her works belong to the field of the psychology of perception, examining the artistic medium as a mode of human cognition. Horodi uncovers the mechanisms of immediate perception while simultaneously transforming them into creative, distant tools.

In Horodi’s work, the active body—whether hers or ours—is both reflective and productive. It critiques itself, maintaining a distance and autonomy. From this position of detachment, Horodi mobilizes her own body or that of the audience to create new images, representations, and modes of expression. These do not merely define the singular subject but foster the emergence of new communities.

שי-לי הורודי

זוכת פרס קיפר 2024

פרס קיפר לשנת 2024 מוענק לאמנית שי-לי הורודי כאות הוקרה על יצירתה האינטראקטיבית המניעה את הקהל לקראת ביקורת עצמית ומפעילה את הקהל ליצירת ייצוגים חדשים.

 

שי-לי הורודי ילידת 1993, השלימה את לימודי התואר הראשון בבית הספר לאמנות שבמוסררה (2013), בפקולטה לאמנויות-המדרשה שבבית ברל (2015) ולימודי תואר שני באוניברסיטת נורת׳ווסטרן שבאילינוי (2019). הורודי היא אמנית בין-תחומית אשר עבודותיה הפרפורמטיביות עוסקות באופנים ובגבולות של הבניות ידע ביחס לטכנולוגיה, לגוף האנושי וחושיו. על ידי אינטרוספקציה פנימית בוחנת האמנית את גבולות גופה ויכולותיה ועל ידי אינטרקציה חיצונית היא משתפת את הקהל במעשה היצירה.

 

הפער שבין החוש והקוגיטו, איברי החישה הפיסיים ומישמועם, ופעולות הקהל ביחס למצבים טכנולוגיים מתוכננים בקפידה, כל אלו מייצרים אצל הורודי את מרחב הפיתוי האסתטי בו היא עצמה או הקהל פועלים ליצור באורח אקטיבי תכנים ויזואלים וסיפורים פרטיקולרים וטמפורלים. רבות מיצירותיה תלויות בהכרח בהשתתפות הצופים היוצרים מופעים מרהיבים על ידי לקיחת חלק והשתתפות פעילה ואפקטיבית ביצירות מבוססות ממשקים דיגיטליים, מערכות סאונד, מצלמות, מכשירי ראייה, משחקי וידאו ופאזלים. אצל הורודי יצירת האמנות נעשית כמו תשתית התנאים המבססת את יחסי הגומלין הפעלתניים בינה ובין הצופים. לתשתיות אלו מושאים ממוקדים וביקורתיים השואלים לגבולות המישמוע של החוש וההבנה מחד ואמצעי יצירת משמעות מאידך. עבודותיה שייכות לשדה הפסיכולוגיה של התפיסה ובוחנות את המדיום האמנותי כמו היה אופן של תפיסה אנושית. הורודי חושפת את מנגנוני התפיסה המיידים שלנו ובה בעת הופכת את אותם מנגנונים לכלי מרוחק ויצירתי. אצל הורודי הגוף הפועל – שלה או שלנו – הוא גוף רפלקטיבי ויצרני. זהו גוף המבקר את עצמו, הוא מרוחק ואוטונומי. ממרחק זה מפעילה הורודי את גופה או אותנו על מנת ליצור דימויים, ייצוגים ואופני יצירה חדשים אשר לא רק מגדירים את הסובייקט הסינגולרי אלא מייצרים קהילות חדשות.

 

 

ונקטסן סונדרסאן

חתן פרס וולף בחקלאות 2024

ונקטסן סונדרסאן

 

שייכות בעת הענקת הפרס:

אוניברסיטת קליפורניה, דיוויס, ארה”ב

 

נימוק למתן הפרס:

“על גילויים מרכזיים בביולוגיה התפתחותית של צמחים התורמים לשיפור יבולים”.

 

שותפים לפרס:

ונקטסן סונדרסאן

ג’ואן קורי

אליוט מ. מאירוביץ

 

ונקטסן “סונדר” סונדרסאן Venkatesan “Sundar” Sundaresan (יליד 1952, הודו), השלים תואר ראשון ושני בפיזיקה באוניברסיטת פון, המכון ההודי לטכנולוגיה-קנפור ואוניברסיטת קרנגי-מלון. את מחקרו בדוקטורט ערך בנושא בקרה על ביטוי גנים לקיבוע חנקן בחיידקים סימביונטים עם קטניות, באוניברסיטת הרווארד בהדרכתו של פרד אוסובל. לאחר מכן השתלם בפוסט-דוקטורט בגנטיקה של צמחים במעבדתו של מייק פרילינג באוניברסיטת קליפורניה-ברקלי. מינויו הראשון כחוקר עצמאי היה ב Cold Spring Harbor Laboratory בניו יורק. היה המנהל המייסד של המכון לאגרוביולוגיה מולקולרית (כיום המעבדות למדעי החיים של Temasek) באוניברסיטה הלאומית של סינגפור. החל מ-2001, הוא חוקר באוניברסיטת קליפורניה-דייוויס. במהלך תקופה זו, כיהן כיו”ר המחלקה לביולוגיה של צמחים וכמנהל תוכנית BREAD (שיתוף פעולה בין הקרן הלאומית למדע וקרן ביל ומלינדה גייטס). סונדרסאן שימש כחבר מערכת בכתבי העת Genetics, Plant Reproduction ,The Plant Cell ו- Trends in Plant Science.
זרעים הם מקור המזון העיקרי של האנושות. ניתן להגדיל במידה ניכרת את תפוקת הזרעים באמצעות יצירת מכלואים בגנים נבחרים, אך שילובים אלה אינם מנוצלים ברחבי העולם. שילובי גנים התורמים ליבולים גבוהים אובדים לאחר רבייה מינית, כך שחקלאים אינם יכולים לשתול מחדש זרעים מצמחי מכלוא. לכן, יש לייצר באופן מתמיד זרעים היברידיים באופן מסחרי על ידי הכלאות, בתהליך יקר הדורש עבודה רבה. עבור רוב הגידולים, ההוצאה הגבוהה על זרעים היברידיים מרחיקה אותם מהישג ידם של חקלאים רבים.
זרעים נוצרים בעקבות הפריה והתחברות גמטות (תאי מין) צמחיות. ברבייה מינית, שני תאי מין (גמטות) מתלכדים לתא אחד, זיגוטה, אשר תכונותיו מורכבות מתכונות שני תאי המין. לעומת זאת רבייה אל-זוויגית (או א-מינית) היא תהליך של יצירת העתק של הורה יחיד, הזהה לו מבחינה גנטית (למעט מוטציות), מבלי שיהיה מעורב בתהליך חומר גנטי מהורה נוסף.

בשני העשורים האחרונים, ד”ר סונדרסאן חשף מסלולים מולקולריים וגנים מרכזיים המבקרים יצירת גמטות צמחיות ויצירת עוברים לאחר הפריה. בין היתר, מחקריו חשפו את האופן בו תאים מיוטיים מוגדרים וכיצד גמטות נקביות רוכשות את הזהות הייחודית שלהן. באמצעות מחקר שיטתי ודייקני, סונדרסאן הסיק שגן הפעיל בתאי זרע (BBM1 (Babyboom1 , פועל כמווסת ראשי של יצירת עוברים. הוא הראה שהפעלה מלאכותית של גן זה בתאי ביצית של צמח האורז יכולה לייצר צמחי צאצא בצורה א-מינית. הגילוי, שגן בודד מצמח רבייה מינית יכול לעקוף את ההפריה, פתח את הדלת ליישומים נרחבים.
הוא שילב הפעלה מלאכותית של הגן BBM1 בתאי ביצית של אורז יחד עם עריכה גנומית של גנים מיוטיים ידועים על מנת לבטל את תהליך המיוזה, וקיבל זרעים דיפלואידים משובטים זהים גנטית להורה. הקלונים שמרו על ההטרוזיגוטיות של צמחי האב והניבו צאצאים שהיו גם הם זהים להורה.

השיטה נוסתה לאחר מכן באורז היברידי מסחרי כדי לייצר דורות מרובים של צאצאים היברידיים משובטים, ביעילות המתאימה לשימוש בשטח על ידי חקלאים. לאחרונה, על ידי יצירת צאצאים א-מיניים בתירס, הם הוכיחו את ישימות הגישה גם לגידולים מרכזיים נוספים. תגלית חלוצית זו סוללת את הדרך לעמידה בדרישות מזון מוגברות מבלי להגדיל את השימוש בקרקע על ידי שתילת גידולים היברידיים.
פרס וולף מוענק לונקטסן סודרסאן על גילויים חלוציים בגנטיקה ובביולוגיה מולקולרית של רביית צמחים ויצירת זרעים ועל יישום ידע זה לפיתוח גידולים היברידיים מתרבים עצמאית אשר ישנו את החקלאות, ויהפכו גידולים בעלי יבול גבוה לשימושיים על ידי חקלאים.

אליוט מ. מאירוביץ

חתן פרס וולף בחקלאות 2024

אליוט מ. מאירוביץ

 

שייכות בעת הענקת הפרס:

קאלטק (Caltech) והמכון הרפואי האוורד יוז, ארה”ב

 

נימוק למתן הפרס:

“על גילויים מרכזיים בביולוגיה התפתחותית של צמחים התורמים לשיפור יבולים”.

 

שותפים לפרס:

אליוט מ. מאירוביץ

ג’ואן קורי

ונקטסן סונדרסאן

 

אליוט מאירוביץ Elliot Meyerowitz (נולד ב-1951, ארה”ב) הוא פרופסור חוקר במכון הרפואי הווארד יוז ובמכון הטכנולוגי של קליפורניה.

מאירוביץ נמשך באופן טבעי למדע כשגדל מוקף קרובי משפחה בעלי רקע מדעי, ונחשף לספרות מדעית מגיל צעיר. עוד בלימודי התיכון השתתף מאירוביץ בתוכנית מחקרית של הקרן הלאומית למדע. בעידודה של המורה שלו לכימיה, גברת דיימונד, מיד עם סיום התיכון החל ללמוד באוניברסיטת קולומביה, שם סיים תואר ראשון ושני בביולוגיה. מחקרו התמקד בגנטיקה התפתחותית, וחקר המנגנונים המורכבים של התפתחות תאים, תוך שילוב שיטות גנטיות קלאסיות עם טכניקות מולקולריות מתפתחות. לאחר מכן המשיך ללימודי דוקטורט בביולוגיה באוניברסיטת ייל. עבודת הפוסט-דוקטורט שלו בסטנפורד בהנחיית פרופ’ דיוויד הוגנס חידדה עוד יותר את כישוריו, והניחה את הבסיס לתרומתו פורצת הדרך לתחום. סקרנותו של מאירוביץ והחשיפה לסביבות מדעיות מגוונות הזינו את מחויבותו לפענח את המורכבות של הביולוגיה ההתפתחותית. ב-1980, הצטרף כחבר סגל במכון הטכנולוגי של קליפורניה (Caltech), שם הוא עובד עד היום. בין השנים 2000-2010 כיהן כיו”ר המחלקה לביולוגיה ב- Caltech. בשנים 2011 עד 2012, בזמן חופשתו מ- Caltech, שימש כמנהל מייסד של מעבדת סיינסברי באוניברסיטת קיימברידג’ ופרופסור למורפודינמיקה של צמחים בקיימברידג’. מעבדתו ב- Caltech מתמקדת בפענוח המנגנונים העומדים בבסיס התפתחות הצמח.
למאירוביץ תגליות חשובות ופורצות דרך בהתפתחות צמחים וביולוגיה של הורמונים. מעבדתו של מאירוביץ חלוצה בשימוש בצמח האראבידופסיס (Arabidopsis thaliana) כצמח מודל למחקר בביולוגיה מולקולרית, גנטיקה וביולוגיה התפתחותית. מאירוביץ ועמיתיו פיתחו את מודל ה- ABC , המתאר את הבסיס המולקולרי וההתפתחותי למבנה הפרח, בעיקר על ידי אפיון מוטציות גנטיות. המודל הפשוט להפליא הזה עדיין מחזיק אחרי יותר מ 30- שנה והוכח שהוא תקף בכל מגוון הצמחים הפורחים, כולל דגנים. פיתוח מודל זה יחד עם השיבוט המולקולרי של גנים הומאוטיים (השולטים בדפוס היווצרות הפרח במהלך התפתחות עוברית מוקדמת) – גם כן בהובלתו של מאירוביץ, הביא לכך שכיום ניתן לשנות את המבנה והארכיטקטורה של פרחים באופן צפוי.
מאירוביץ ועמיתיו גילו ואפיינו את הקולטן הראשון להורמון צמחי, הקולטן להורמון אתילן, גילוי שהקנה למדענים העוסקים בחקלאות ובתורשה צמחית, דרך לשליטה בהזדקנות צמחים ובהבשלת הפירות. מאירוביץ היה הראשון שסיפק תיאור ומודל מכני של קשר בין- תאי בקודקודי הצמיחה של צמחים. הם הראו שאוכלוסיית תאי הגזע בקודקוד הצמיחה מתקשרים עם התאים שמתחתם באמצעות חלבוני קישור חוץ תאיים, המאותתים לאינזים קינאז של קולטן חוצה ממברנה. כיום ידוע כי חלבוני איתות אלו הם אמצעי עיקרי לתקשורת בין-תאית בצמחים. תגליות אלו היוו את פריצת הדרך לפיתוח יבולים משופרים וברי קיימא.
פרס וולף מוענק לאליוט מאירוביץ על תרומות רבות ויוצאות דופן לתחום הגנטיקה ולהבנתנו את הבסיס המולקולרי של צמיחה והתפתחות צמחים. הוא פתר את התעלומה בת המאה על האופן שבו צמחים יוצרים דפוסי עלים ופרחים ספציפיים, והמעבדה שלו שיבטה ואפיינה רבים מהגנים הללו. הוא מצא את הקולטן הראשון אי פעם להורמון צמחי והיה הראשון לשבט ולרצף גן מצמח הארבידופסיס. הוא סייע בקידום אראבידופסיס כ”אורגניזם מודל” המשמש במחקר ביולוגי וגנטי של צמחים ברחבי העולם. תרומותיו הקונספטואליות החלוציות לתחום הגנטיקה המולקולרית והמורפוגנזה של הצמח פתחו את תחום מדעי הצמח המודרני.

Venkatesan Sundaresan

Wolf Prize Laureate in Agriculture 2024

Venkatesan Sundaresan

 

Affiliation at the time of the award:

University of California, Davis, USA

 

Award citation:

“for key discoveries on plant developmental biology of relevance to crop improvement”.

 

Prize share:

Venkatesan Sundaresan

Joanne Chory

Elliot M. Meyerowitz

 

Venkatesan “Sundar” Sundaresan (born in 1952, India) majored in Physics, receiving undergraduate and graduate degrees from the University of Pune, the Indian Institute of Technology-Kanpur, and Carnegie-Mellon University. He switched to life sciences for his doctoral studies and obtained his Ph.D. in Biophysics from Harvard University for work on the regulation of nitrogen fixation genes in bacterial symbionts of legumes, under the guidance of Fred Ausubel. This was followed by postdoctoral research in plant genetics in the lab of Mike Freeling at the University of California-Berkeley. His first faculty appointment was at the Cold Spring Harbor Laboratory in New York. He subsequently became the founding Director of the Institute of Molecular Agrobiology (now the Temasek Life Sciences Laboratories) at the National University of Singapore. Since 2001, he has served on the faculty of the University of California-Davis. During this period, he has also held appointments as Chair of the Department of Plant Biology and as Program Director of the BREAD program (a collaboration between the National Science Foundation and the Bill & Melinda Gates Foundation). He has served on the editorial boards of Genetics, Plant Reproduction, The Plant Cell, and Trends in Plant Science.
Seeds are a major food source for humankind. Seed yields can be greatly increased using hybrids with favorable gene combinations, yet hybrids are underutilized worldwide. The gene combinations contributing to high yields are lost after sexual reproduction so that farmers cannot replant seeds from hybrids. Instead, hybrid seeds must be produced commercially by cross-pollination, a labor-intensive and costly process. For most crops, the high expense of hybrid seeds puts them out of reach for subsistence farmers.
Seeds arise from the fertilization and fusion of plant gametes (reproductive cells). Sexual reproduction is the production of new organisms by combining the genetic information of two individuals of different sexes. Conversely, Asexual reproduction is a mode of reproduction in which a single parent produces a new offspring. The new individuals produced are genetically and physically identical to each other, i.e., they are the clones of their parents.
In a series of seminal papers over the past two decades, Dr. Sundaresan has uncovered molecular pathways and key genes that control the formation of plant gametes and initiate embryos after fertilization. These include discoveries of how meiocytes are specified and how female gametes acquire their distinct identity. Through systematic and meticulous investigations, his lab deduced that a gene active in sperm cells, BBM1 (Babyboom1), acts as a master regulator of embryo initiation. They showed that artificially switching on this gene in rice egg cells can produce progeny plants asexually. The discovery that a single gene from a sexual plant can bypass fertilization, opened the door to important applications. They combined egg cell activation of rice BBM1 with gene editing of known meiotic genes to abolish meiosis and obtained diploid clonal seeds genetically identical to the parent. The clones maintained the heterozygosity of the parent plants and produced descendants that were also clones. The method was then tested in commercial hybrid rice to produce multiple generations of clonal hybrid progeny, at efficiencies suitable for field use by farmers. Recently, they generated asexual progeny in maize, demonstrating the applicability of their approach to other major crops. This pioneering discovery paves the way for meeting increased food demands without increasing land use by planting hybrid crops.
Venkatesan Sundaresan is awarded the Wolf Prize for pioneering discoveries in the genetics and molecular biology of plant reproduction and seed formation and for the application of this knowledge to develop self-reproducing hybrid crops that will transform agriculture, making sustainably increased crop yields accessible to subsistence farmers.